fbpx

2019.04.16.

Hibák, amiket ne kövess el DJ-ként

Összegyűjtöttem sokéves saját, valamint előttem, utánam zenélő dj-k leggyakoribb hibáit, amikkel szinte minden hétvégén találkozom.

Túlvezérlés:

Talán ez a leggyakoribb, sajnos nem csak a kezdő dj-knél előforduló hiba. Van, aki alapból túlvezérelve játszik, van, aki pedig trackről trackre folyamatosan hangosítja a játékát, mert úgy érzi, a következő rákevert track akkor üt nagyobbat, ha azt kicsit feljebb hangosítva. A szett végén aztán csutkára kitekert gain állássokkal adja át a pultot a következő dj-nek.

Miért rossz ez? Ha a hangosítás elé bekeötött limiter folyamatosan dolgozik, akkor:

  1. elveszik a zenék dinamikája
  2. “laposan fog szólni”
  3. megváltozik a hangkép (pl elmegy, vagy kihagy a mély)helyenként drasztikusan lehalkul
  4. a zene hallhatóan torz lesz

A jelszintek figyelmen kívül hagyása

Őszinte leszek, ezzel a mai napig nekem is nehézségeim vannak, pedig egy alapvető probléma. Sokszor 2 ugyanarra a hangerőre állított sáv közt akár 4-5db különbség is lehet (6dB difi kétszeres hangerőkülönbséget jelent). A tánctéren nagyon zavaró tud lenni a következő track rákeverése, mikor mi feltett kézzel flesselünk, hogy mekkora zene jön, majd pár másodperc múlva jön a meglepődés, hogy „uhh basszus” ez nagyon gyenge. Én azt tudom tanácsolni mindenkinek, hogy egyrészt figyelje a keverőn a ledeket, másrészt pedig bízzon a hallásában, ugyanis létezik a zenéknek egy általam „relatív hangerő”-nek nevezett tulajdonsága. Ez annyit jelent, hogy két zene papíron lehet, hogy teljesen ugyanakkora hangerővel rendelkezik, de a valóságban ez nem így tűnik. Ez azért van, mert bizonyos frekvenciákat hangosabbnak hallunk mint másokat. Ha pl. egy zene hangszerelése, mastere olyan, hogy pl. középmagas frekikből  jobban el van eresztve, akkor azt hangosabbnak halljuk (ez a hangcuccc jellegzetességeiből – pláne hibáiból adódó különbség is).

Mindig ugyanazon set játszása

Ez több sebből is vérzik, hiszen legtöbbször nem ugyanabban az időintervallumban zenélünk, más közönséggel van dolgunk és még sorolhatnám. Tanuljunk meg spontánnak lenni, improvizálni, és ha ez megvan, akkor mindig képesek leszünk alkalmazkodni. Ha ezt sikerül elsajátítanunk, akkor sok fejfájástól megkímélhetjük magunkat. Hagyjuk meg a pre-recorded témákat a világ ’’top 100’’ – ának.

Torrent kft., zippy, egyéb ingyenes helyekről “vásárolt” zenék

Hiába 320-as az a nyavalyás mp3, attól még nem biztos, hogy jó minőségű. A youtube-ról letöltött zenéket ne is említsük, mert az már tényleg kritikán aluli. Lehet, hogy az otthoni Logitech hangrendszeren nem annyira jön ki a minőségbeli különbség, de nagy hangcuccon (mivel sokszoros az erősítés) sokszorosan észrevehető, ha valami gyengén szól. Ha a lejátszott zenéink közül csak 1 track van, ami gyenge, az már elcseszi az egész játékot.

Képzések

A RÉSZLETES KÉPZÉS NAPTÁR ÖSSZEFOGLALÓHOZ KATTINTS IDE!

START
/ONLINE

Az online tananyagunk időtől függetlenül, bármikor elkezdhető és saját ütemben elvégezhető! Bevezetés a modern zeneírás világába. Kezdő kurzusunk során megmutatjuk az önálló zeneszám elkészítéséhez szükséges ismereteket, technikákat. Az alapszintű Ableton Live szoftverismeret mellett, minden olyan témát érintünk, amelyet egy modern zenei producer számára elengedhetetlen. Felkészítő a Zenei Producer képzésünkre. A kurzus elérhető online, feladatokkal, hangmintákkal ellátott, saját tempóban végezhető, visszanézhető videóanyag formájában, illetve személyes, jelenléti képzésként is!
RÉSZLETEK

A program fő funkcióira koncentráló kurzus, ahol megtanítunk elsajátítani hogyan működik a szoftver, érintjük a zeneelméleti alapokat, amelyek elengedhetetlenek a szoftver használatához és megmutatjuk azokat a lépéseket, amelyek segítenek megkezdeni produceri karriered. Dobokat programozunk midi segítségével, megismerkedünk a szintetizátorok fajtáival, dallamokat szerkesztünk és betekintést nyerünk a különböző stílusok sajátosságaiba, szerkezeteibe. A kurzus végére magabiztosan fogod használni a programot és rálátásod lesz a zeneírás folyamataira, elkészitessz egy saját zenei részletet. 

Tematika:

  1. Zeneszerkeszési munkafolyamatok, alapfogalmak:
    a hang fogalma, tulajdonságai, digitalizálása, ritmikai alapok, a zenék struktúrája,
    midi, audio, browser, control bar/routing, session/arrangement view,
    az Ableton hangszereinek, effektjeinek csoportosítása
  2. Audio session:
    hangfelvétel készítés, sampling, resampling
    editálás (time/pitch correction), warpolás, melodyne, autotune,
    szerkesztési gyakorlatok (fade, split, consolidate, stb.),
  3. Midi session/zeneelméleti alapok (ritmika):
    note, clip, grid, recording, editálás, dob groovok készítése
  4. Midi session/zeneelméleti alapok (hangjegyek, hármashangzatok):
    dallam, harmónia, basszus készítés. A tanultak összegzése, egy zenei részlet elkészítése

Diákjaink számára az Ableton Live szoftverre 50% kedvezményt, az Arturia plug-in csomagokra szintén 50% kedvezményt biztosítunk (jelenléti képzés esetén)!

Használt szoftverek: Ableton Live 10/11
A képzés hossza: 30 db videó, 3,5 órányi videóanyag
Időpontok: bármikor, mivel saját tempóban teljesíthető, visszanézhető online tananyag
A képzés díja: 59.000 Ft

AZ ONLINE KÉPZÉS ELÉRHETŐ ITT:
https://producerschool.thinkific.com/courses/start

JELENTKEZEK

START

Jelenléti képzés, saját oktatótermünkben és stúdiónkban. Teljesen az alapoktól indulunk, az Ableton Live szoftver használatának alapjait és azokat a legfontosabb lépéseket tanuljuk meg, amelyek segítenek megkezdeni produceri karriered. Dobokat programozunk midi segítségével, megismerkedünk a szintetizátorok fajtáival, dallamokat szerkesztünk és betekintést nyerünk a különböző stílusok sajátosságaiba, szerkezeteibe. A kurzus végére magabiztosan fogod használni a program alap funkcióit és rálátásod lesz a zeneírás folyamataira, képes leszel önállóan elkészíteni egy saját zenei részletet. Ha nem játszol hangszeren, illetve nincs zeneelméleti tudásod, akkor a START+ ZENEELMÉLET képzésünket válaszd!

START + ZENEELMÉLET

A START képzésünk kiegészítve heti egy tanórával, amiben a zeneelmélet alapjait vesszük. Ha nem játszol hangszeren, és nincs zeneelméleti tudásod, akkor mindenképpen ezt a kurzust választ! 
RÉSZLETEK

A program fő funkcióira koncentráló kurzus, ahol megtanítunk elsajátítani hogyan működik a szoftver és megmutatjuk azokat a lépéseket, amelyek segítenek megkezdeni produceri karriered. Dobokat programozunk midi segítségével, megismerkedünk a szintetizátorok fajtáival, dallamokat szerkesztünk és betekintést nyerünk a különböző stílusok sajátosságaiba, szerkezeteibe. A kurzus végére magabiztosan fogod használni a programot és rálátásod lesz a zeneírás folyamataira, el tudsz majd készíteni egy saját zenei részletet. Ismerni fogod a ritmika és az összhangzattan alapjait, így képes leszel önállóan dallamok, harmónia és basszus menetek megírására.

START tematika:

  1. Zeneszerkeszési munkafolyamatok, alapfogalmak:
    a hang fogalma, tulajdonságai, digitalizálása, ritmikai alapok, a zenék struktúrája,
    midi, audio, browser, control bar/routing, session/arrangement view,
    az Ableton hangszereinek, effektjeinek csoportosítása
  2. Audio session:
    hangfelvétel készítés, sampling, resampling
    editálás (time/pitch correction), warpolás, melodyne, autotune,
    szerkesztési gyakorlatok (fade, split, consolidate, stb.),
  3. Midi session/zeneelméleti alapok (ritmika):
    note, clip, grid, recording, editálás, dob groovok készítése
  4. Midi session/zeneelméleti alapok (hangjegyek, hármashangzatok):
    dallam, harmónia, basszus készítés. A tanultak összegzése, egy zenei részlet elkészítése

ZENEELMÉLET tematika:

Zeneelméleti alapok nélkül nem lehet tudatosan zenét írni. Ha a próbálkozásokon túl szeretnél lendülni, mindenképpen tisztában kell lenned legalább az alapokkal. Ez a 4 alkalmas képzés segít a későbbi dob programozásban, dallamszerkesztésben és harmóniák, akkordmenetek létrehozásában, a tudatos hangulatkeltésben. Ezen felül a zenéd is úgy fog húzni, ahogyan szeretnéd!

  1. Ritmikai alapok - tempó, ütemmutató, ütem, periódus, hangjegy értékek (egész, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, pontozott, triola)
  2. Ritmikai alapok - Ritmusképletek a gyakorlatban, groove, fill
  3. Összhangzattan - hangközök. skálák fokok, hármas hangzatok, akkordfodítások
  4. Összhangzattan - akkordmenetek, dallamok

Diákjaink számára az Ableton Live szoftverre 50% kedvezményt, az Arturia plug-in csomagokra szintén 50% kedvezményt biztosítunk (jelenléti képzés esetén)

START:
Használt szoftverek: Ableton Live 10/11
A jelenléti képzés hossza: 4 alkalom + vizsga
A képzés indul: 2024.09.24
Vizsga: 2024.10.22
Időpontok: 09.24., 10.01., 10.08., 10.15., 10.22. / Keddenként 18:00 - 21:00
A képzés díja: 79.000 Ft

START+ZENEELMÉLET:
Használt szoftverek: Ableton Live 10/11
A jelenléti képzés hossza: 8 alkalom + vizsga
A képzés indul: 2024.09.24
Vizsga: 2024.10.22
Időpontok: 09.24., 09.26., 10.01., 10.03., 10.08., 10.10., 10.15., 10.17., 10.22. / Keddenként és csütörtökönként 18:00 - 21:00
A képzés díja: 99.000 Ft

 

JELENTKEZEK

ZENEELMÉLET

Zeneelméleti alapok nélkül nem lehet tudatosan zenét írni. Ha a próbálkozásokon túl szeretnél lendülni, mindenképpen tisztában kell lenned legalább az alapokkal. Ez a 4 alkalmas képzés segít a későbbi dob programozásban, dallamszerkesztésben és harmóniák, akkordmenetek létrehozásában, a tudatos hangulatkeltésben. Ezen felül a zenéd is úgy fog húzni, lüktetni, ahogyan megálmodtad!
RÉSZLETEK

Tematika:

  1. Ritmikai alapok - tempó, ütemmutató, ütem, periódus, hangjegy értékek (egész, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, pontozott, triola)
  2. Ritmikai alapok - Ritmusképletek a gyakorlatban, groove, fill
  3. Összhangzattan - hangközök. skálák fokok, hármas hangzatok, akkordfodítások
  4. Összhangzattan - akkordmenetek, dallamok

A képzés időpontjai: 2024.09.26, 10.03, 10.10, 10.17
Vizsga: 2024.10.22
Időpontok:
09.26., 10.03., 10.10., 10.17., 10.22. / Csütörtökönként 18:00 - 21:00
A képzés díja: 55.000 Ft

JELENTKEZEK

ZENEI PRODUCER

Átfogó elektronikus és hangszeres zeneszerző kurzus az Ableton Live szoftver segítségével. A képzés megkezdéséhez elengedhetetlen az Ableton szoftver alapvető funkcióinak ismerete (audio és midi szerkesztés), valamint a zeneelmélet alapjainak ismerete. Az egyes modulok végén modulzáró vizsgát szükséges tenni, a képzés végén pedig egy kötelező elemeket tartalmazó teljesen meghangszerelt projekt munkát (tracket) kell leadni és prezentálni. A hangszínkészítési módokon felül nagy hangsúlyt fektetünk a kompozíció létrehozására, azokra a munkafolyamatokra, amiktől egy zene teljes egésszé válik. A sikeres felvételhez szükséges vagy a START vizsga megléte, vagy egy bemutatkozó beszélgetés online, vagy személyesen előre egyeztetett időpontban.

A képzés jelenéti és online formában is elérhető.
RÉSZLETEK

1. modul: RECORDING+SAMPLING

A hang felvételezésével és mintázásával kapcsolatos módszerek elsajátítása, mely során megtanulodod a különböző felvételi technikákat, illetve azt, hogyan használj kreatívan mintákat úgy, hogy azt a saját ízlésedre formálod, vagy teljesen átalakítod. Ehhez a burkolókon és lfo-kon túl az összes kreatív effektet is használni fogjúk, így ez a modul a komplett effekezési technikákat is magában foglalja.

2. modul: SZINTÉZIS

Megtanuljuk a színtézis fajtákat, a hangszínek előállítását szoftver és hardwer szintetizátorokkal. A modul után képes leszel nem csak preseteket személyre szabni és automatizálni a kívánt módon, hanem nulláról előállítani alapvető funkciójú hangszíneket (pl. bass, pad, lead, stb). Sorra vesszük az egyes stílusok jelleztetes elemeit, különös hangsúlyt fektetünk a modern megszólalásokra. Nem állóképet hozunk létre, hanem automatizálás segítségével viszünk életet az egyes hangszínekbe, tesszük teljessé a zenei hatáskeltést. Additív, szubtraktív, fm, wavetable, granuláris szintézis.

3. modul: WORKFLOW/ARRANGEMENT

Nem elég ismerni a hangszínkészítési eljárásokat, mivel az egyes hangszerek külön-külön mindössze építőkövek. A munkafolyamatok és a struktúra felépítése teszi rendszerré az egyes építő elemeket. Az egyes zenei részek kidolgozása (micro arrangement) és a teljes zene felépítése (macro arrangement) nem könnyű feladat. Sokan alulbecsülik ezt, pedig itt dől válik dallá a groove, zenévé a téma. Ebben a modulban több stílus jellegzetességén keresztül sajátítjuk el a zene szerkezeti egésszé formálását.

4. modul: MIXING ALAPOK

A zene hangzásának legnagyobb része az ötleten, a megvalósítási módokon (hangszerelés) múlik. A mixing (mint utolsó előtti munkafolyamat) segít a meglévő hangzást könnyebben hallgathatóvá tenni, valamint egyértelműsíteni a hangszerek hiarerchiáját. Olyan feladatok tartoznak a keverés munkafolyamataiba, mint a hangszerek maszkolásának csökkentése, karakter létrehozás/kiemelés, dinamika szabályzás, térbeli elhelyezés. A folyamat rendkívül összetett, lehetetlen néhány session alatt elsajátítani, azonban az alapjait lefektetjük, és rendszerezzük az összes olyan processzort, amikkel az egyes hatások elérhetőek: hangszín és dinamika szabályzók, zengetők, késleltetők, modulációs effektek, torzítók, valamint speciális effektek. (Eq-k, kompresszorok, gate/expander, reverbök, delayek, szalag, cső és transzformátor tipusú szaturációs eszközök, chorus, flanger, phaser, stb.)

Diákjaink számára az Ableton Live szoftverre 50% kedvezményt, az Arturia plug-in csomagokra szintén 50% kedvezményt biztosítunk!

JELENLÉTI:
Használt szoftverek: Ableton Live 10/11
A jelenléti képzés hossza: 5 hónap
A képzés indul: 2024.10.29
Vizsga: 2025.02.27
Időpontok:
10.29., 11.5., 11.12., 11.19., 11.26., 12.3., 12.10., 12.17., 10.31., 11.7., 11.14., 11.21., 11.28., 12.5., 12.12., 12.19., 1.7., 1.14., 1.21., 1.28., 2.4., 1.9., 1.16., 1.23., 1.30., 2.6. / Keddenként és csütörtökönként 18:00 - 21:00
A képzés díja: 289.000 Ft

ONLINE:
Használt szoftverek: Ableton Live 10/11
A jelenléti képzés hossza: 5 hónap
A képzés indul: 2024.10.29
Vizsga: 2025.02.27
Időpontok: 10.29., 11.5., 11.12., 11.19., 11.26., 12.3., 12.10., 12.17., 10.31., 11.7., 11.14., 11.21., 11.28., 12.5., 12.12., 12.19., 1.7., 1.14., 1.21., 1.28., 2.4., 1.9., 1.16., 1.23., 1.30., 2.6. / Keddenként és csütörtökönként 18:00 - 21:00
A képzés díja: 249.000 Ft

JELENTKEZEK

MIXING, MASTERNG

Ha a zenéid nem elég tiszták, nem elég dinamikusak, nincs elég mélységük, nem úgy szólalnak meg, ahogyan szeretnéd, az legtöbbször a keverés hiányosságaira vezethető vissza. Ebben a képzésben elméleti és gyakorlati órákon keresztül vesszük végig a teljes mixing folyamatot, a keverés során használt eszközöket, illetve azok megfelelő beállításait. A képzés végén záróvizsgát kell tenni.
RÉSZLETEK

A keverési munkafolyamat alapfeltétele a jó hangszerelés, és az alapvető munkafeltételek (lehallgatás, akusztika) megteremtése. Ezután a  következő lépés a hallás fejlesztése, amire a képzés során a legnagyobb hangsúlyt fektetjük.  Teljesen az alapoktól indulunk és mindent végig veszünk, amire a keverés során szükséged lesz! A füledet garantáltan kinyitjuk, mivel aképzés nagyjából fele listening session lesz! Vasakkal és pluginekkel is dolgozunk, hogy teljes képet kapj az eszközök megfelelő kezeléséről.

A képzés végére:

- érteni és hallani fogod a kompresszorok működését, típusait
- tudni fogod melyik EQ milyen feladatra való, tudni fogod megfelelően beállítani
- tudsz mélységet adni a zenének
- el tudod egymástól szeparálni az egyes hangszereket, úgy hogy azok ne versengjenek, hanem segítsék egymást
- tisztább, érthetőbb, dinamikusabb mixeket fogsz készíteni
- átlátod a stúdiósztenderd outboardokat, eszközöket és a plugin megfelelőjüket

Tematika:

1.
- stúdió akusztika, lehallgatás, a keverés előkészítése
- fizikai alapismeretek
- recording, mikrofonok
- gain structure, mono/stereo/dual mono, mid/side
2.
- analyzerek, frekvenciatartományok, harmonikusok, fázis
- szűrő tipusok, EQ-k csoportosítása
- korrekciós EQ,  kreatív EQ, színezés a gyakorlatban
3.
- dinamika szabályzók: gate/ expander
- kompresszor I.
4.
- kompresszor II.
- busz Kompresszor
5.
- paralell rendszerek
6.
- reverbek
- delayek, modulácoós effektek

Diákjaink számára az Ableton Live szoftverre 50% kedvezményt, az Arturia plug-in csomagokra szintén 50% kedvezményt biztosítunk!

Használt szoftverek: Pro tools, Ableton Live, számtalan plugin
Használt vasak és mikrofonok: lásd Record Low stúdió honlapja
A képzés hossza: 10 alkalom 
A képzés indul: 2024. tél
Időpontok: 11.30., 12.7., 12.14., 12.21., 1.4., 1.11., 1.18., 1.25., 2.1., 2.8./ Szombatonként  14:00 - 20:00
A képzés díja: 299.000 Ft vagy 3 x 105.000 Ft

JELENTKEZEK

ALL-IN

Teljesen átfogó zenei producer képzés csomag, amely az első Ableton megnyitástól eljuttat a kész zenéd tökéletes megszólalásáig. A képzések során megtanulod az Ableton magabiztos használatát, a saját zenéid felépítését, a hangszerelés alapjait, több stílus megoldási képleteit, és hogy mindez a lehető legjobban szólaljon meg, átfogó mixing ismeretekre is szert fogsz tenni.
RÉSZLETEK

Kiknek ajánljuk? Mindazoknak, akik szeretnének komolyan foglalkozni a zeneírással és még kezdők vagy csak minimális tapasztalattal rendelkeznek.

Ez az átfogó zenei producer képzés magába foglalja a START, START+, ZENEI PRODUCER és MIXING, MASTERING képzéseinket.

Diákjaink számára az Ableton Live szoftverre 50% kedvezményt, az Arturia plug-in csomagokra szintén 50% kedvezményt biztosítunk!

Használt szoftverek: Ableton Live 10/11
A képzés hossza: 7 hónap 
A képzés indul: 2024. szeptember
Időpontok: lásd feljebb
A képzés díja: 599.000 vagy 4x155.000 Ft

JELENTKEZEK

Alaplapi, vagy olcsó hangkártyák használata

Hasonló az előző okfejtéshez. Egy alaplapi hangkártya hangja meg sem közelíti azt, amire egy nagy hangrendszer első láncszemének szüksége van. Mivel a jelforrás (a lejátszóból/hangkártyából kimenő hang) fog többszöri erősítésen átmenni, kulcsfontosságú ennek minősége. Egy jó dinamikájú CDJ-s szett után pl. egy 40e Ft-os hangkártya hangja képes megölni a bulit, azt az érzetet keltve, hogy ez a csávó szarabb zenét játszik, mint az előző.

A trackek rendszerezésének hiánya

Sokszor látom, még híresebb arcoknál is, hogy „untitled folder” vagy „163” a mappák elnevezése. Ezek közt mégis hogyan lehet tájékozódni? (sehogy) Szerintem a legjobb megoldás az, ha stílusonként szétválogatjuk, és azon belül pedig energiaszintenként szelektálunk. Ez nagyban megsegíti később a dolgunkat, hiszen ahogy halad előre az este csak megyünk felfele, illetve lefele a mappák között. Sőt! Nem szükséges az adathordozón könyvtárakat építeni, duplikálni, etc, ennél sokkal jobb megoldás a playlistek létrehozása, mellyel tárhelyet is  spórolhatunk, és világosan áttekinthetővé tehetjük a repertoárt.

A közösségi média nem megfelelő használata

Szerintem mindenkiben realizálódott, hogy social media nélkül kb. esélytelen az, hogy elérjük zenei céljainkat. Alapvető, hogy rendelkezzünk egy Facebook artist Page-el, Instagrammal stb. Ezekre fontos, hogy mindig megfelelő tartalmat készítsünk, aminek köze van a zenénkhez illetve hozzánk. Nem érdemes bulvár hírekkel, illetve mindenféle olyan poszttal próbálkozni, ami esetleg nagy elérést generál, mert ez olyan embereket fog bevonzani akiket az adott téma érdekel, nem pedig mi, vagy a zenénk. Idővel mindenkinek ajánlatos megtanulni kezelni a hirdetéseket, mert online viszonylag kis pénzekből is egész nagy marketing eredményeket lehet elérni, ha tudjuk, hogy mit csinálunk.

A bulizás mellőzése

A legjobb DJ-k általában a legnagyobb partiállatok, ugyanis pont azért képesek mindig az adott pillanathoz a legjobban illő zenét nyomni, mert át tudják érezni, hogy mire van éppen szükség a táncparketten. Sokáig én is elkövettem azt a hibát, hogy nem jártam el egyátalán ilyen módon szórakozni, mert hogy „én már csak a pultban érzem jól magam egy buliban”. Ha nincs fellépésed, néha igenis mozdulj ki a haverokkal, menj el egy-egy jobb buliba, és próbáld meg átérezni az adott pillanatot. Hidd el, sokat lehet ebből is tanulni. Sokszor a legjobb ötletek ilyenkor születnek, ugyanis te kritikus leszel az ottani dj-vel szemben. Tanulhatsz az ő erősségeiből és hibáiból is. Nembeszélve arról, hogy ilyenkor még több időd van a kapcsolatépítésre!

Csak a legújabbat, csakazértis

Ne akard a világot újraértelmezni zenélés közben, hiszen a bulizók többsége nem feltétlen arra vágyik, hogy te bemutasd azt a 10 db zenét, amit még biztosan ember nem hallott. Bármennyire is underground vonalon mozogsz, néha vissza lehet nyúlni és lehet 1-1 olyan zenét is játszani ami nem a héten jelent meg. 
Természetesen a ló túloldalára sem szabad átesni, hiszen aki a shazam hungary top 100 zenéjén kívül semmi mást nem ismer, az vajon mitől lesz egyedi? 
Az elvárt ismert anyag lejátszásának mennyisége stílusonként igen különböző. Legyünk tisztában azzal, hogy ez a mi műfajunkban mennyire elvárt/nem elvárt és e szerint szelektáljuk a zenéinket!

Fix szettel készülés

Legyünk azzal is tisztában, ki játszik előttünk, illetve utánunk (ha nem ismerjük, vegyük a fáradságot, hogy utána nézünk), valamint azt is vegyük figyelembe, melyik idősávot kaptuk! Vannak, akik előre kigyakorolják a fix trackek egymásutánját (akár az előzőekben említetteket tanulmányozva, akár nem) ‘nadehátkérem’… így nem lehet válaszolni a közönség reakcióira!

Dubraviczky Balázs

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram