21 éve írsz zenéket, de mióta is vagy rajta a hazai és mióta a nemzetközi palettán?
Ezt a 21 évet onnantól számítom mikor 16 évesen kezembe tarthattam első bakelites megjelenésemet. Ez akkoriban még más néven jelent meg de már Danny Tenaglia akkoriban már pörgette is, viszont a Belocca név első nagy sikere ami Beatporton első lett az egy remix a Nightcrawlers – Push The Feeling On klasszikusára ami Roge Sanchez kiadójánál jelent meg 2006-ban. De a bootleg verzióját már 2005-ben rongyosra játszották akkoriban. Ez megalapozta az itthoni és a külföldi ismertséget.
Mennyi idő telt el az első hang leütésétől addig, amikor már pénzt is tudtál keresni, illetve ismerték már a neved?
Az első pénzkereset szinte elég hamar jött. Az első bakelites megjelenés után rövidesen egy német kiadónak kezdtem el dolgozni House és Disco house zenéket. Rengeteg megjelenés gyártottam már 17-18 évesen és elég jól kerestem vele. Ez még ugye nem a Belocca név alatt történt. A Disco House és a bootleg gyártás alatt készült el a Nightcrawlers remix is amit én szűk körben elküldtem DJ-knek, ami nemsokra rá kikerült ingyenesen letölthető platformokra és így csapott le rá a Stealth Records, hogy ők ezt kiadnák a jogok tisztázása után. Ezután már szélesebb körben ismerték a Belocca projektet.
Maradj képben!
Hogyan tudtál ennyi éven át kreatívnak lenni? Biztosan vannak módszereid, amikkel áthidalod az alkotói válságot? Említenél párat?
Nem vagyok mindig kreatív. Ha nem jön semmi 3 órán keresztül amire azt mondanám, hogy „UHHHHHHH” akkor Cubase kikapcs és csinálok valami mást. Nem szeretem azt a kényszert a művészetben, hogy uhh basszus csinálnom kell valamit. Ha nem megy nem erőltetem. Ha éppen nem küld semmilyen ötletet az univerzum, akkor esetleg előre dolgozok egy két megjelenésnek a grafikájával, vagy olvasok önfejlesztő könyveket, vagy csak szimplán megpróbálok kikapcsolni. Vannak trükkök egyébként amivel áthidalható az, hogy nem jön ihlet. Pl elmegyek egy buliba és csak hallgatom a zenét így nyerve egy kis inspirációt, vagy elmegyek és sétálok egyet a természetbe és kiürítem a fejem. Van olyan is, hogy használok referenciazenét ahol ellesem az esetleges felépítéseket és hangokat és saját hangzást gyúrok belőle.
Ha csak 3 dolgot emelhetnél ki, hogy gondolod, miben állt a sikereid titka?
1. Kitartás 2. Erős hivatástudatosság 3. Égő vágy, hogy elérjem amit akarok
Ha valaki szeretne, hogyan tud bekerülni a kiadódhoz? Mi alapján szelektálsz és mennyi demót kapsz havonta?
A saját kiadómon a Mainground Musicon jelenleg csak saját szerzemények jelennek meg. Viszont szeretem támogatni a fiatalabb generációt is valamilyen szinten ezért csinálok lehetőségeket Remixelésre is, mint például a jelenlegi Remixverseny a Chemical Substance-ra.
A 21 évvel ezelőtti, zenei karrierje elején álló önmagadnak milyen tanácsot adnál a mostani tapasztalatoddal?
Nehéz erre válaszolni, mert hiszem azt, hogy minden úgy történt ahogy történnie kellett és ha voltak negatív hullámok is benne akkor azok erősítettek meg. De, hogy adjak egy mankót az olvasó számára és egy gondolatot akkor azt mondanám, hogy bárcsak már akkoriban elkezdtem volna félretenni a fizetéseim bizonyos százalékait 🙂
Ki az ma Magyarországon, aki szerinted kiemelkedően tehetséges, jó zenét csinál függetlenül az ismertségétől hogy ismert, vagy feltörekvő?
Sokan készítenek már nagyon minőségi produkciókat amiket szívesen támogatok a szettjeimben, de itt élnék azzal a lehetőséggel, hogy nem sorolnám fel a neveket, mert mindig olyan érzésem van tőle, hogy kihagytam valakit 🙂
Szerinted mennyi esélye van ma egy kezdő dj-nek saját szerzemények nélkül?
Jó kapcsolati rendszerrel vannak esélyek és ezekre a mai napig van példa.
Mi a véleményed a ghost producingról?
Amíg meg tudom csinálni a saját zenéimet addig nekem nem lesz rá szükségem 🙂
Abból a szempontból fura, hogyha egy szellem csinál egy Grammy díjas produkciót és nem a szellem kapja a díjat, hanem az aki csak fizetett érte. Abból a szempontból pedig teljesen rendben van, hogy ez egy nagyon jó kereseti lehetőség akár kiegészítésként is vagy teljes munkaidőben. Én is készítettem már másnak zenéket és egyrészt nekem jó kihívás volt.
Mi a célod a Mainground School és Producer School által közösen szervezett masterclassoddal? Miről lesz szó, illetve kiknek ajánlod?
Nagyon szeretek tanítani és átadni azt amit tapasztalok az életemben. Gondolkodtam egy ideje már egy iskolán, hogy jó lenne indítani és most összejött közös erővel a Producer Schoollal akik ugyanolyan lelkesedéssel álltak a dologhoz mint én. Így lehet jól együtt dolgozni valakivel mikor egy közös célon többe tudunk agyalni és létrehozni. A masterclassban meg akarom majd mutatni, hogy én hogyan dolgozok, hogyan építem fel a zenét és miért. Megmutatok tippeket és trükköket is amik nekem az évek alatt beváltak. Egy picit bele is tekinthetnek a Cubase egyszerű működésébe is, de ugye ez a masterclass DAW független. Ezek mellett a lényeg, hogy mindig lehet kérdezni, sőt szeretném is, ha minél több kérdés lenne, mert akkor menet közben egy picit mindig tudok alakítani a tanmeneten. Azt akarom, hogy a 4 alkalom alatt megválaszoljak minden felmerülő kérdést amit csak lehet 🙂 Ezek mellett a tervek közt szerepel az is, hogy mi magunk személyek, hogyan fejleszthetjük magunkat és, hogyan irányíthatjuk a gondolkodásukat egy pozitívabb és sikeresebb irányba. Mert az, hogy tudunk zenét írni az még nem jelent semmi, mert ezt azután el is kell majd adni valahova. Zenék kiadása lesz még témakörben és ugye a sok-sok kérdés amit majd feltesznek, mert lehet lesz olyan téma amire nem is gondoltam de mégis jó ha beszélünk róla 🙂 Úgy gondolom, hogy ez a kurzus legalább olyan érdekes lesz a haladók számára mint a kezdő és középhaladók számára is, mert én azok mellett, hogy megmutatom, hogyan épül fel egy zene összekötöm a spiritualitással és az önfejlesztéssel is. Én már nagyon várom.