fbpx

2022.12.12.

Iskolánk büszkeségei - A Nonameleft sikertörténete

Sokakat foglalkoztat a kérdés, hogyan lehet betörni a nemzetközi piacra elektronikus zenei előadóként. A Nonamleft összes megjelenése lassan két éve a Beatport Top100-as listájában landol, jelenleg Peak Time Techno kategóriában az összesített helyezések tekintetében az 5-ödik, Techno Hype-ban pedig már mésfél éve az első helyet foglalják el.
Mára tele vannak külföldi fellépésekkel, és a világ legnagyobb lemezlovasai játsszák zenéiket (pl. Enrico Sangiuliano, Oliver Heldens/HI-LO, Layton Giordani, Wehbba & ANNA, deadmau5, hogy csak egy párat említsünk…) így őket kérdeztük, mi a sikerük titka!


Q:  Hogyan kezdődött az együttműködésetek, hogyan ismerkedtetek meg?

Ottó:: Mindketten a Producer Schoolba jártunk, csak másik évfolyamba. Bakonyi Bálinton (HiBoo) keresztül ismerkedtünk meg. Én már lelkesen jártam az általuk szervezett Madcity bulikra, ahol elképzeltem, milyen  jó lenne ilyen bulikban hasonló okos technókat  játszani. Akkoriban dnb fun voltam (ez a mai napig nem változott), de a Corvin tetős élmények eléggé megváltoztatták az életem alakulását ?

Q: A formáció létrehozása előtt foglalkoztatok zenével?

Ottó: én zenész családból származom, billentyűn és basszusgitáron játszom gyerekkorom óta. DAW-ot több mint 5 éve használtam miután eldöntöttem, hogy jelentkezem a Producer School haladó képzésére. Életem legjobb döntése volt! 

Balázs: Nekem nem volt kölyök koromból hozott  zenei előképzettségem, autodidakta módon szedem magamra a tudást, majd a Producer School Mixing tanfolyamát végeztem el. Már létezett az NNL, amikor a Szent György Média suliba jelentkeztem, amit szintén elvégeztem.

Q:  Mennyi munka kellett azt megelőzően, hogy el tudjátok indítani ezt a projectet?

Balázs: Több évnyi tanulás, önfejlesztés, gyakorlás kísérletezés, heti minimum 30 óra zene írás!
Ha ezt megelőző pár évben nem az Ableton töltötte volna ki a napunk nagy részét, akkor lassabban és kevésbé magabiztosan írnánk a zenéket, és valószínűleg nem szólnának így.
Nem nagyon járnánk akkor még külföldre játszani 🙂

Q: A duón belül meg voltak/vannak a szerepek, ki mihez ért jobban, vagy mit csinál szívesebben?

Balázs: Röviden: Ottó a zenész, én vagyok a kocka 🙂 Nekem a kedvenc munkafolyamatom a mixing és a mastering, a hétköznapi munkáim jelentős részét ez teszi ki. Jelenleg is folyamatosan képzem magam a témában, mert ez egy végeláthatatlan tanulási folyamat!


Q: Hogyan jöttek az első fellépések?

Itthon az első fellépésekhez Daniel Nike és Andrewboy illetve a MadCity biztosítottak először lehetőséget, külföldön először az Amsterdam Dance Event egyik kiadó showcase eseményén léptünk fel 2021 októberében, azóta egyre nagyobb rendszerességgel járunk nemzetközi fellépésekre is.

Q: Mik voltak az első megjelenések? Milyen kiadóknál voltak a nagyobb megjelenések?

Az első megjelenéseink közepesen kicsi kiadóknál voltak, ahogy fejlődtünk úgy tudtunk folyamatosan feljebb lépegetni. Az első nagy megjelenésünk Mark Reeve SubVision-jénél volt a Dyson Sphere-rel, utána már a legtöbb említésre méltó kiadó trófeáját is megszereztük, 1605, Legend, Scander, Heldeep.

Q: Hány dalt írtatok meg az elmúlt egy évben és abból mennyi jelent meg?

Évente átlagosan 30-40 zenét írunk meg, van hogy többet is, idén inkább az 50 felé közeledünk. A zenéknek kb 70%-a kerül kiadásra még abban az évben, a többit görgetjük tovább, a 2023-as kiadási naptárunk fele már nyár végén meg volt tervezve.

Q: Mennyi ideig tart egy dalt az elejétől kezdve befejeznetek?


Ma már pofátlanul kevés ideig 🙂 Annyit tudni kell, hogy a teljes zenei szerkezet és hangszerelés  létrejötte után jön csak a munka oroszlánrésze. Elsimítani az éleket, finomítani az automatizációkat, elhelyezni térben a hangszereket, meg persze a mix és a master. Ezek kb a teljes folyamat 70%-át teszik ki!

Q: Úgy látszik különösen fontosnak tartjátok a munkatempót. Mi a titka, hogy ilyen gyorsan tudtok zenét írni?


Balázs: Én napi 10 órában zenét írok (nem csak magunknak). A rutin és a kilóméterek teszik lehetővé, hogy nem akadok fent a munkafolyamat során felbukkanó problémákon, hanem megyek tovább, mivel az egész zenét tartom szem előtt végig, nem csak azt a részt, amin éppen dolgozom. A dallamokat, zenei megoldásokat Ottó pedig pillanatok alatt felpattintja, és egyébként folyamatosan egymás gondolatait fejezzük be, egészítjük ki, nem szoktunk igazán agyalgatni a témákon.


Q: Kik azok, akik inspiráltak benneteket?

Zeneileg legjobban Enrico Sangiulianora nézünk fel, de Alex Stein-t is nagyon szeretjük. Van pár kollega is, akik néha nagyon eltalált ötleteket visznek a zenéikbe, amikből mi is tudunk inspirációt meríteni. Más jellegű inspirációt pedig a rengeteg rajongótól és producer kollégáktól kapott visszajelzések jelentik.

Q: A kitűzött célok közül mit értetek el eddig és mi az, ami hátra van?

A kemény munkánk által folyamatosan érjük el a céljainkat, ami nem kisebb mint a világuralom xD de beérjük a peak time techno szcénán belül valahol a csúcsok környékén vagy tetején eltöltött minél több idővel, igyekszünk maradandót és értékteremtőt alkotni.

Szeretnénk minél több és nagyobb nemzetközi fesztiválon részt venni és lehetőleg több külföldi fellépéssel rendelkezni mint hazaival.

Kiadók közül még szeretnénk behúzni a Drumcode-ot és a Terminal M-et.

Q: Tényleg igaz, hogy gyakorlatilag háromtagú a banda? Ki a harmadik és mit csinál ő?

Pontosan 🙂 mi kezdetektől fogva egy 3 fős csapat vagyunk, mert szerencsénkre a zene megírásán kívül minden mással a managerünk, Keményfy András gondoskodik. Zene kiadás, promóció, social média, kapcsolatépítés stb. 

A producerkedésen és a content gyártáson kívül levesz mindent a vállunkról. 2022-ben 4 fősre bővült a csapat Andris jóvoltából: megegyezett egy berlini booking ügynökkel, hogy szervezze nekünk a külföldi fellépéseket, ő korábban Layton Giordani és Kevin de Vries booking managere volt, szóval ismét jó helyre kerültünk ?

Q: Mit tanácsolnátok annak, aki szintén a nemzetközi vizeket célozza be?

Balázs: Munka, munka munka, minél több időt zene írással foglalkozni. Folyamatosan tanulni, csak így lehet bármit is elérni, illetve az előrejutáshoz szükséges egy havi stabil anyagi keret a promócióra is.  (Forintban kifejezve százezres nagyságrend)
Ottó: Ezen kívül ne egy zenével akarjon valaki nemzetközi fellépéseket szerezni. Havi legalább 3-4 track megírása szükséges ahhoz, hogy az ember el tudjon indulni, és ezt éveken keresztül fent kell tudni tartani, hogy elinduljanak a sikerek.

Ha érdekel az iskolánk és a kurzusok, amelyeket elvégeztek a srácok, látogass el honlapunkra: producerschool.hu

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram