fbpx
2022.08.22.
Meg lehet-e tanulni a zeneszerkesztést kizárólag az interneten?

Iskolánk vezetőjét, Bakonyi Bálint-ot kérdezte Bánkuti Dani egy korábbi videóinterjúban, amit most itt teljes terjedelmében is el tudtok olvasni. A szoftverkezelés aránylag könnyen elsajátítható az interneten keresztül, viszont a további fejlődésre is alkalmas az online tanulás? Mesélj kicsit magadról! Öt évesen kezdtem gitártanulással foglalkozni, autodidakta módon, aztán billentyűzni. Nagyon sok hangszeren megtanultam játszani, de egyiken […]

Read More
2022.07.14.
Balatonboglári Zenei Producer Tábor beszámoló

Balatonboglári Zenei Producer Tábor beszámoló Bizonyára hallottál róla te is, hogy a Producer School csapata tábort szervezett egy igazi zenei paradicsomban. Ha igen, ha nem, ha ott voltál, ha nem, érdemes elolvasnod a következő sorokat, hogy megbizonyosodj arról, jövőre ott a helyed! 😉 A helyszín a Babel Camp volt, amely egy 5,5 hektáros területen található […]

Read More
2022.02.28.
A kezdő zenei producerek 10 leggyakoribb hiányossága

Közel 15 éves oktatói tapasztalataim alapján összegyűjtöttem az elektronikus zeneszerzők körében tapasztalható néhány gyakori hiányosságot. Lesz szó itt alapvető és kevésbé súlyos helyzetekről egyaránt.  Kemény, nyers írás következik, előre is elnézést kérek mindenkitől! ? A mondanivaló és a hangvétel ennek ellenére pozitív, valójában a fejlesztendő területekre világít rá. A cikk főként a kezdő és semi-pro […]

Read More
2021.10.11.
Villáminterjú Tóth Gergővel (Supermanagement)

A Wellhello, a Follow the Flow, Azahriah, és Dzsúdló managerét kérdeztük a ma piacra lépő előadókról Véleményed szerint mi az a három legfontosabb dolog amire egy előadónak szüksége van a sikerességhez? Szerencsére a zene és a zeneipar nem leírható egy matematikai egyenlettel. Azért természetesen vannak minimális szabályszerűségei, de pont a meglepetésektől izgalmas és fordulatos ez […]

Read More
2021.09.29.
Gondolatok a kreativitásról, ghost producingról, sikerekről, a jövő generációjáról és még sok másról - interjú Beloccával

21 éve írsz zenéket, de mióta is vagy rajta a hazai és mióta a nemzetközi palettán? Ezt a 21 évet onnantól számítom mikor 16 évesen kezembe tarthattam első bakelites megjelenésemet. Ez akkoriban még más néven jelent meg de már Danny Tenaglia akkoriban már pörgette is, viszont a Belocca név első nagy sikere ami Beatporton első […]

Read More
2021.08.28.
DJ - zenei producer - ghost producer. Mit csinálnak pontosan?

Ebben a cikkben tisztába tesszük a szavak jelentését, és a végére járunk, honnan ered a fogalmak összemosása, téves használatuk. Mi a különbség a DJ és a zenei producer között?  Sokak számára nem egyértelmű a zeneiparban végzett tevékenysége a Dj-nek és a zenei producernek. A két szerepet gyakran összemossák, pedig a különbség igen jelentős. Alábbi cikkünk […]

Read More
2019.04.23.
DJ set + live act, avagy Traktor és Ableton: bemutatom a setupom – HiBoo

Sokan kérdezik, hogy miért az a sok kütyü, kábel, ami DJ-zéskor velem van, illetve mit, hogyan  használok a gyakorlatban, úgyhogy inkább úgy döntöttem leírom (hamarosan pedig egy videóban is bemutatom a setupom). Alapvetően két szoftvert futtatok párhuzamosan, a Traktort és az Abletont. Ezek ’link’-kel vannak összeszinkronizálva gépen belül, így nincs alá,- fölérendelt viszony, bármelyikben állíthatom […]

Read More
2019.04.19.
Tippek a teljesítmény optimalizálásához FL Studioban

Bizonyára mindenkivel előfordult már az a jelenség, amikor egy nagyobb projekten dolgoztunk, hogy egy összetettebb résznél a hang elkezdett pattogni, sercegni és szaggatni. Most ennek megoldására fogok megmutatni néhány tippet. Mindenek előtt azonban nézzük meg, hogy mi is ez a „recsegés” és miért fordul elő? Ez a recsegés az úgynevezett buffer underrun, vagyis aláfutás. A […]

Read More
2019.04.16.
Hibák, amiket ne kövess el DJ-ként

Összegyűjtöttem sokéves saját, valamint előttem, utánam zenélő dj-k leggyakoribb hibáit, amikkel szinte minden hétvégén találkozom. Túlvezérlés: Talán ez a leggyakoribb, sajnos nem csak a kezdő dj-knél előforduló hiba. Van, aki alapból túlvezérelve játszik, van, aki pedig trackről trackre folyamatosan hangosítja a játékát, mert úgy érzi, a következő rákevert track akkor üt nagyobbat, ha azt kicsit […]

Read More
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram